ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 福山市立大学教育学部研究紀要
  3. 第4巻

小学校における実習等の体験活動を通した実践知の形成 : 福山市立大学生を対象とした事例研究

https://doi.org/10.15096/fcu_education.04.10
https://doi.org/10.15096/fcu_education.04.10
7a52bbfe-b686-474c-b1ea-ab10cf22380c
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoiku04_10fujiwara.pdf kyoiku04_10fujiwara.pdf (985.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-06-06
タイトル
タイトル 小学校における実習等の体験活動を通した実践知の形成 : 福山市立大学生を対象とした事例研究
言語 ja
タイトル
タイトル The development of practical knowledge through experience-based activities such as student teaching in elementary schools : A case study on students at Fukuyama City University
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 practical knowledge
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 experience-based activities
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 narrative approach
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 focus group interview
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 case study
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15096/fcu_education.04.10
ID登録タイプ JaLC
著者 藤原, 顕

× 藤原, 顕

WEKO 332

ja 藤原, 顕

ja-Kana フジワラ, アキラ

en FUJIWARA, Akira

Search repository
森, 美智代

× 森, 美智代

WEKO 333

ja 森, 美智代

ja-Kana モリ, ミチヨ

en MORI, Michiyo

Search repository
濵原, 泉

× 濵原, 泉

WEKO 334

ja 濵原, 泉

ja-Kana ハマハラ, イズミ

en HAMAHARA, Izumi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper, we explore the development of practical knowledge of students through experience-based activities such as student teaching and school assistance in elementary schools. Four students, taking the teacher training course of our university, are research participants and have engaged activities as student teachers and school assistants, intermittently spanning three years, in municipal schools of Fukuyama City. We try to describe the cases representing practical knowledge of the students, based on analyzing narrative data which was collected by focus group interviewing with them. Comparing between the cases, our findings are summarized as follows:(i)Practical knowledge of the students is similar in that they have difficulties leading children collectively and feel to succeed in interacting with a child individually,(ii)however, their practical knowledge is distinguished with each personal characteristic of a sign of the practical rule, a connection to the preceding experience, an attempt based on the observation, and a focus on the practical judgment.
言語 en
bibliographic_information ja : 福山市立大学教育学部研究紀要
en : Bulletin of the Faculty of Education

巻 4, p. 93-103, 発行日 2016-02-29
出版者
出版者 福山市立大学教育学部
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2187-6347
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12609650
item_10002_relation_14
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.15096/fcu_education.04.10
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:56:02.325363
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3