ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 福山市立大学教育学部研究紀要
  3. 第4巻

日本教育史研究の系譜

https://doi.org/10.15096/fcu_education.04.12
https://doi.org/10.15096/fcu_education.04.12
8e409d3d-0bc5-47f2-bf70-dcfeeafe721b
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoiku04_12morikawa.pdf kyoiku04_12morikawa.pdf (898.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-06-06
タイトル
タイトル 日本教育史研究の系譜
言語 ja
タイトル
タイトル The characteristics on formation of historical studies of education in Japan
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Tomitaro KARASAWA
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 human-being as liver
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 critical thinking toward the past
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15096/fcu_education.04.12
ID登録タイプ JaLC
著者 森川, 輝紀

× 森川, 輝紀

WEKO 340

ja 森川, 輝紀

ja-Kana モリカワ, テルミチ

en MORIKAWA, Terumichi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper treats the characteristics of scholarship and the research achievement by the successors to Prof. Tomitaro KARASAWA who established the course of Historical Studies of Education in Tokyo University of Education, which has been regarded as the bastion of Historical Studies of Education in Japan.
I point out the five aspects as the characteristics of scholarship on Historical Studies of Education in Japan by Prof. KARASAWA. Namely, (1) the historical research approach focusing on the human-being as liver, (2) the high value to critical thinking toward the past and the encouragement of the initiate for the future, both of which are unique to humans, (3) the identifying culturally and geographically on the historical education activities, (4) the historical examination based on the real material concerning educational activities, and(5) the empirical clarification for the case studies of educational activities.
The successors to Prof. KARASAWA have advanced and extended the research field of Historical Studies of Education in Japan, by introducing the historical and sociological approach, on respecting for the characteristics of scholarship established by Prof. KARASAWA
言語 en
bibliographic_information ja : 福山市立大学教育学部研究紀要
en : Bulletin of the Faculty of Education

巻 4, p. 117-127, 発行日 2016-02-29
出版者
出版者 福山市立大学教育学部
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2187-6347
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12609650
item_10002_relation_14
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.15096/fcu_education.04.12
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:55:54.807958
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3