ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 福山市立大学教育学部研究紀要
  3. 第6巻

若手保育者の成長過程に関する基礎的研究

https://fcu.repo.nii.ac.jp/records/130
https://fcu.repo.nii.ac.jp/records/130
af6e37ec-01d5-42d1-866e-4a208d99230d
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoiku06_06takasawa.pdf kyoiku06_06takasawa.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-06-09
タイトル
タイトル 若手保育者の成長過程に関する基礎的研究
タイトル
タイトル The Basic Study on Growth Process of Newly Adopted Nursery Teachers
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 若手保育者
キーワード
主題Scheme Other
主題 成長過程
キーワード
主題Scheme Other
主題 インタビュー調査
キーワード
主題Scheme Other
主題 児童福祉施設
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 newly adopted nursery teacher
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 growth process
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 interview investigation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 child welfare institution
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 高澤, 健司

× 高澤, 健司

WEKO 416

高澤, 健司

ja-Kana タカサワ, ケンジ

Search repository
山田, 真世

× 山田, 真世

WEKO 417

山田, 真世

ja-Kana ヤマダ, マヨ

Search repository
上山, 瑠津子

× 上山, 瑠津子

WEKO 418

上山, 瑠津子

ja-Kana ウエヤマ, ルツコ

Search repository
田丸, 敏髙

× 田丸, 敏髙

WEKO 419

田丸, 敏髙

ja-Kana タマル, トシタカ

Search repository
TAKASAWA, Kenji

× TAKASAWA, Kenji

WEKO 420

en TAKASAWA, Kenji

Search repository
YAMADA, Mayo

× YAMADA, Mayo

WEKO 421

en YAMADA, Mayo

Search repository
UEYAMA, Rutsuko

× UEYAMA, Rutsuko

WEKO 422

en UEYAMA, Rutsuko

Search repository
TAMARU, Toshitaka

× TAMARU, Toshitaka

WEKO 423

en TAMARU, Toshitaka

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究は保育者としての成長過程を明らかにすることを目的として,新任の保育所保育士の1年目と2年目にインタビュー調査を行った。分析は,仕事についてから身についた知識・技能,今の仕事の見通し,保育の面白さの3つの視点から行い,概念を抽出した。仕事についてから身についた知識・技能では,実際に身についた知識や技能と,これから身につけるべき知識や技能に大別され,保護者対応や自己評価の認識,毎日の仕事の流れなどが抽出された。今の仕事の見通しでは,仕事上の見通しと生活上の見通しがあげられ,人事異動に関する言及や,自身の結婚や出産,見通しがもてないといった概念が抽出された。保育の面白さでは,保護者との連携や支援,子どもの育ちや成長の共有といった概念が抽出された。
We interviewed newly adopted nursery teachers who graduated from four-year university to research their growth process as professionals. We analyzed the interviews from the viewpoint of their acquired knowledge and skills, their prospects of the job and the interest of nursing and child education. In acquired knowledge and skills, we found that they told actually acquired knowledge and skills and required knowledge and skills. In prospects of the job, we found that they have prospects of the work and the life. Teachers who work at public nursery school have both expectation and anxiety for personnel shift. In interest of nursing and child education, they are interested in children’s growth and development and share of emotion with children.
書誌情報 福山市立大学教育学部研究紀要
en : Bulletin of the Faculty of Education

巻 6, p. 55-66, 発行日 2018-02-28
出版者
出版者 福山市立大学教育学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2187-6347
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12609650
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 info:doi/10.15096/fcu_education.06.06
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:54:55.814580
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3