WEKO3
アイテム
学生と保育者が育ち合う保育所実習:4年制保育士養成移行期の新たな取り組みを中心に
https://fcu.repo.nii.ac.jp/records/131
https://fcu.repo.nii.ac.jp/records/131281cb620-1ce3-4379-a7fd-eafc2c5eff53
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-06-09 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 学生と保育者が育ち合う保育所実習:4年制保育士養成移行期の新たな取り組みを中心に | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Nursery Practical Training in which Students and Nursery School Teachers can Improve Together : Our New Endeavor during the Transitional Period to Four Year Training of Nursery School Teachers | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 実習先限定 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育支援センター | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 特任教員 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 実地体験活動 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | qualifying nursery schools for training | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Educational Practice and Student Support Center | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | specially appointed teachers | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | chances of actual experiences | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
髙月, 教惠
× 髙月, 教惠× 岡﨑, 眞智子× 佐藤, 有子× 竹縄, ひとみ× 甲斐, 佳子× 伊達, ますみ× TAKATSUKI, Norie× OKAZAKI, Machiko× SATO, Yuko× TAKENAWA, Hitomi× KAI, Keiko× DATE, Masumi |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本稿は、大学での保育所実習の新たな取り組みとその成果についての実践報告である。 福山市立大学は、福山市立女子短期大学の保育士養成37年間の実績を継承して、2011年に開学した公立大学である。大学への移行期に、保育所実習において、新たな取り組み(実習先限定、教育支援センター設置、特任教員任用、実地体験活動)を実施した。その結果、学生の実践的な学びは深まり、実習先からは「実習生を育てることは、福山市の保育の質をあげること」と言われるまでになった。 This practical report shows the new endeavors and the progress of our nursery practical training program at Fukuyama City University, which is a municipal university established in 2011. Our student training program has taken over the achievement of 37 year practices at Fukuyama City Junior College for Women. During the transitional period from junior college to university, we practiced the new endeavors such as qualifying nursery schools for training, establishment of the Educational Practice and Student Support Center, employment of specially appointed teachers and making chances of actual experiences. As a result, the students were able to deepen their practical knowledge, so their teachers at the nursery schools mentioned that training the students leads to improve the quality of nursery schools in Fukuyama city. |
|||||
書誌情報 |
福山市立大学教育学部研究紀要 en : Bulletin of the Faculty of Education 巻 6, p. 67-74, 発行日 2018-02-28 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 福山市立大学教育学部 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2187-6347 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12609650 | |||||
DOI | ||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||
識別子タイプ | DOI | |||||
関連識別子 | info:doi/10.15096/fcu_education.06.07 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |