ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 福山市立大学教育学部研究紀要
  3. 第8巻

幸せの国ブータンの就学前集団教育に関する調査研究(報告):私立幼稚園3か園の現地調査から

https://fcu.repo.nii.ac.jp/records/150
https://fcu.repo.nii.ac.jp/records/150
ed3e5dc3-9c00-477f-82b1-dd818e4bf891
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoiku08_04kobayashi.pdf kyoiku08_04kobayashi.pdf (500.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-06-09
タイトル
タイトル 幸せの国ブータンの就学前集団教育に関する調査研究(報告):私立幼稚園3か園の現地調査から
タイトル
タイトル Report of Research Study on Preschool Group Education in the Happy Country of Bhutan : Onsite Surveys of Three Private Preschool Facilities
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 国民総幸福
キーワード
主題Scheme Other
主題 ブータン王国
キーワード
主題Scheme Other
主題 就学前集団教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 私立幼稚園
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Gross National Happiness (GNH)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Kingdom of Bhutan
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Preschool group education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Private Kindergarten
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 小林, 小夜子

× 小林, 小夜子

WEKO 504

小林, 小夜子

ja-Kana コバヤシ, サヨコ

Search repository
KOBAYASHI, Sayoko

× KOBAYASHI, Sayoko

WEKO 505

en KOBAYASHI, Sayoko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 主観的幸福感が高いブータン王国における就学前集団教育について現地調査を行った。調査協力園は,私立幼稚園3か園であった。インタビュー協力者は,園長または保育者であった。3か園に共通していたことは,保育料は有料,園バス保有,3歳以上児を対象,文字の読み書きを実施,英語による授業,弁当・水筒持参,2種類の保育時間,などであった。文字の読み書きに力が入れられていたことは,日本と大きく異なることであった。鉛筆の持ち方が,全員正しかったことを観察した。これは,保育者が個別指導を丁寧に行っていたことに起因すると考える。年長クラスになると,一人用机で読み書きを学ぶ姿は,日本における小学校教育と類似していた。これは,小学校入学にむけた1年前からの教育が基礎教育期間の始まりとされていることと関連があると考えられる。また,2種類の保育時間があることは,現在の日本における認定こども園に近似している。今後,ブータン王国における就学前集団教育に関する研究を進めていくことは日本の保育への貢献が期待される。
Onsite surveys of preschool group education facilities were conducted in the kingdom of Bhutan, a country with a high level of subjective happiness. Three private preschool facilities participated in these surveys. The principals and teachers at the facilities agreed to be interviewed. The three facilities had the following in common: there was a fee for attendance; the facilities had their own buses; services were available for children aged three and up; lessons included practicing reading and writing; instruction was in English; children were required to bring their own lunches and water bottles; and there were two different time schedules available. The effort put into teaching reading and writing was very different from preschool in Japan. Observations found that all students held their pencils correctly. This is likely due to thorough one-on-one instruction provided by the teachers. In the oldest class, the way the students sat at individual desks and learned reading and writing was similar to elementary school education in Japan. This is probably related to the fact that one year of education prior to starting elementary school is required in Bhutan. In addition, the availability of two different class schedules at these facilities is similar to the current system of certified centers for early childhood education and care in Japan. Future research on this topic could contribute to early childhood education in Japan.
書誌情報 福山市立大学教育学部研究紀要
en : Bulletin of the Faculty of Education

巻 8, p. 35-43, 発行日 2020-02-28
出版者
出版者 福山市立大学教育学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2187-6347
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12609650
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 info:doi/10.15096/fcu_education.08.04
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:54:02.678418
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3