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「美しい」という虚飾──『赤い服を着た人』による「「パリのベルエポック」の再構成
https://doi.org/10.15096/0002000146
https://doi.org/10.15096/0002000146faedb829-2a9f-435d-9de6-a13dc85d6c6f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||||||||||
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公開日 | 2025-06-25 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | “美好”的虚饰——《穿红衣的人》对“巴黎美好时代”的重构 | |||||||||||||||||
言語 | zh-cn | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | The Fantasized History ——Reconstruction of the Parisian Belle Epoque in The Man in the Red Coat | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 「美しい」という虚飾──『赤い服を着た人』による「「パリのベルエポック」の再構成 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | zho | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | zh-cn | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 《穿红衣的人》 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | zh-cn | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 社会风尚 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | zh-cn | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 沙文主义 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | zh-cn | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 多维真实 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | The Man in the Red Coat | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | social customs | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Chauvinism | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | multi -dimensionof truth | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 『赤い服を着た人』 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 社会気風 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | ショービニズム | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 多次元真実 | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.15096/0002000146 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
著者 |
劉, 麗霞
× 劉, 麗霞
× 劉, 佳利
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抄録 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | 朱利安• 巴恩斯的近作《穿红衣的人》揭示了“巴黎美好时代”这一名称对历史的虚饰,并围绕法国著名医生塞缪尔-让• 波齐的人生和社会交往,以人带史,以独特的视角和详细的文史考据重新勾勒了当时法国社会的主要风尚:浮夸的丹蒂主义和多元的两性关系;同时,他以当时影响深远的德雷福斯事件作为主要政治背景并以当时社会解决冲突的主要方式——决斗和枪杀——来凸显当时社会的动荡不安和沙文主义的盛行,他以史喻今,以当时盛行的排外主义昭示当下的英国脱欧现状,表达了强烈的现实关照。巴恩斯延续了他一贯的写作风格,在重构历史的同时反思历史书写本身,融合历史、文学文本、传记和评论等众多文体,并穿梭于英法两国的文化对比以及艺术与生活的复杂转换之间,在建构历史的同时深刻反思虚构与真实的复杂关联,体现了一种多维的真实意识,同时揭示了其随笔与小说创作在某些层面的互文与同质。 | |||||||||||||||||
言語 | zh-cn | |||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | Julian Barnes’s new book The Man in the Red Coat unveils the fantasized history of the Parisian Belle Epoque. Centering on the life and social activities of the famous Doctor Samuel Jean Pozzi, he reconstructs the prevailing social customs at the time with detailed textual researches on literature and history: the pompous dandyism and complicated gender relationships. Meanwhile, he takes the far-reaching Dreyfus Affair as a major political background and highlights the social unrest and the prevailing chauvinism by presenting the violent means of settling disputes: duels and bullets. By paralleling the present Brexit with the Parisian Belle Epoque, he expresses his great realistic concern. Following his consistent essayistic style, Barnes combines different genres, such as history, biography, literary texts and criticism etc. and shifts between constant comparisons between French and British cultures and the transformations between art and life. He reflects on the historical writing while reconstructing the history and displays an awareness of the multi -dimension of truth. The book exhibits the homogeneity and intertextuality between his essays and novels. |
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言語 | en | |||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | ジュリアン・バーンズの近作『赤い服を着た人』は「パリのベルエポック」という名称が歴史を虚飾していることを示している。フランスの有名な医者サミュエルボルチの人生と社会的交流を巡り、独特の視点と詳細な歴史的考証によって、当時のフランス社会の主要な気風を新たに描き出した。すなわち、誇張されたダニー主義と多様なジェンダー関係。同時に、彼は当時の影響の深遠なドレフュス事件を主要な政治的背景として、そして当時の社会で決闘と銃殺を解決する主要な方法で、当時の社会の不安とショービニズムの隆盛を浮き彫りにした。彼は歴史を現代に喩え、当時盛んに行われていた排外主義によって現在の英国の離脱の現状を明らかに示し、強烈な現実的配慮を表明した。バーンズは一貫した作風を継続し、歴史を再構成すると同時に歴史の記述そのものを省み、歴史、文学テキスト、伝記、評論など多くの文体を融合させ、英仏両国の文化的対比、芸術と生活の複雑な転換を行った。歴史を構筑すると同時に、虚構と真実の復雑な関係を深く再認識し、多次元の真実意識を体現している。同時に、そのエッセイと小説の創作のいくつかのレベルでの相互文と同質を明らかにした。 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
bibliographic_information |
zh-cn : 语言文化比较研究 en : Comparative Study of Language and Culture ja : 語言文化比較研究 巻 3, p. 73-82, 発行日 2022-12-01 |
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出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 白帝社 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
item_10001_source_id_9 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 2185-7679 | |||||||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||||||||
言語 | zh-cn | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |