ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 福山市立大学教育学部研究紀要
  3. 第2巻

大学と地域教育委員会の協働による初任者研修デザインのためのアクション・リサーチ

https://doi.org/10.15096/fcu_education.02.10
https://doi.org/10.15096/fcu_education.02.10
47854a04-a9f4-46ae-ab3c-a2c921c94f36
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoiku02_10fujiwara.pdf kyoiku02_10fujiwara.pdf (407.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-06-02
タイトル
タイトル 大学と地域教育委員会の協働による初任者研修デザインのためのアクション・リサーチ
言語 ja
タイトル
タイトル Action research to design the beginning teachers training program in collaboration between the university and the local board of education
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 action research
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 beginning teachers training
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 collaboration between a university and the board of education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 reflection
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 qualitative analysis
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15096/fcu_education.02.10
ID登録タイプ JaLC
著者 藤原, 顕

× 藤原, 顕

WEKO 145

ja 藤原, 顕

ja-Kana フジワラ, アキラ

en FUJIWARA, Akira

Search repository
田渕, 五十生

× 田渕, 五十生

WEKO 146

ja 田渕, 五十生

ja-Kana タブチ, イソオ

en TABUCHI, Isoo

Search repository
森, 美智代

× 森, 美智代

WEKO 147

ja 森, 美智代

ja-Kana モリ, ミチヨ

en MORI, Michiyo

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper, we evaluate the program, as a part of the beginning teachers training of Fukuyama City, that is developed and implemented in collaboration between us and the supervisors of Fukuyama City Board of Education. This program consists of two workshops. At the first of those (in half day), the beginning teachers study a lesson through the video, applying a classroom observation method of a reflective mode, on the basis of which they try to recollect and consider their teaching experience, affected by what they observe. And at the second of those (in a day), after they observed a lesson actually, they study it through the video. As data, we collect and analyze their reports that they wrote to look back on their activities at the workshops. Our findings are summa-rized as follows: (i) At both workshops, the beginning teachers study a lesson in a reflective mode generally, (ii) but in contrast, they also have some demands for acquiring theoretical knowledge of teaching, (iii) additionally, at the second workshop, they regard a narrative description of a lesson, which is expected to cause a reflective mode observation, as either valuable or invaluable. To improve the design of the workshops, we need to examine the issues above, especially concerning (ii) and (iii).
言語 en
bibliographic_information ja : 福山市立大学教育学部研究紀要
en : Bulletin of the Faculty of Education

巻 2, p. 99-109, 発行日 2014-02-28
出版者
出版者 福山市立大学教育学部
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2187-6347
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12609650
item_10002_relation_14
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.15096/fcu_education.02.10
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:58:18.134251
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3