ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 福山市立大学教育学部研究紀要
  3. 第3巻

新設四年制大学における学生生活の充実度とキャリア発達およびメンタルヘルスとの関連(3)

https://fcu.repo.nii.ac.jp/records/67
https://fcu.repo.nii.ac.jp/records/67
7c60e9b2-cfcf-4f5b-bd58-37dbd6ea59b2
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoiku03_06takasawa.pdf kyoiku03_06takasawa.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-06-05
タイトル
タイトル 新設四年制大学における学生生活の充実度とキャリア発達およびメンタルヘルスとの関連(3)
タイトル
タイトル Study on Relation of Student Well-being with Career Development and Mental Health in Brand-new University (3)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 bland-new university
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 juniors
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 campus life
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 career development
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 mental health
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル Promoting Regional Development Framework through Branding Local lifestyle
著者 高澤, 健司

× 高澤, 健司

WEKO 198

高澤, 健司

ja-Kana タカサワ, ケンジ

Search repository
播磨, 俊子

× 播磨, 俊子

WEKO 199

播磨, 俊子

ja-Kana ハリマ, トシコ

Search repository
TAKASAWA, Kenji

× TAKASAWA, Kenji

WEKO 200

en TAKASAWA, Kenji

Search repository
HARIMA, Toshiko

× HARIMA, Toshiko

WEKO 201

en HARIMA, Toshiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This questionnaire study investigated well-being among juniors at a brand-new university. There were both positively influenced and negatively influenced group of students. The positively influenced group of students was 18% and the negatively group was 37%. They were analyzed relation between the influence and, ego identity, subjective adjustment and daily life skill with Analysis of Variable(ANOVA) .The results showed that positive image juniors had high score at self identity, psycho-social identity, existence of task and purpose, feelings of acceptance and trust, readership, planning skill, information summation and self esteem. And positively influenced group has keep high score at identity and daily life skill from freshman to junior. It is showed that existence of model is important for negatively influenced group.
書誌情報 福山市立大学教育学部研究紀要
en : Bulletin of the Faculty of Education

巻 3, p. 47-56, 発行日 2015-02-28
出版者
出版者 福山市立大学教育学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2187-6347
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12609650
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 info:doi/10.15096/fcu_education.03.06
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:57:11.654245
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3