ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 福山市立大学教育学部研究紀要
  3. 第3巻

小学校での教育実習と実地体験活動を通した学習経験 : 福山市立大学教育学部生を対象として

https://fcu.repo.nii.ac.jp/records/72
https://fcu.repo.nii.ac.jp/records/72
4431c821-6aba-493d-8e0e-6d4cac63f360
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoiku03_11fujiwara.pdf kyoiku03_11fujiwara.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-06-05
タイトル
タイトル 小学校での教育実習と実地体験活動を通した学習経験 : 福山市立大学教育学部生を対象として
タイトル
タイトル Learning through experiences as student teachers and school assistants in elementary schools : The case of students at the Faculty of Education, Fukuyama City University
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning experience
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 student teacher
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 school assistant
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 qualitative analysis
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル Theory and Practice on Agriculture,Commerce and Industry Collaboration as an Industrial Policy
著者 藤原, 顕

× 藤原, 顕

WEKO 212

藤原, 顕

ja-Kana フジワラ, アキラ

Search repository
森, 美智代

× 森, 美智代

WEKO 213

森, 美智代

ja-Kana モリ, ミチヨ

Search repository
濵原, 泉

× 濵原, 泉

WEKO 214

濵原, 泉

ja-Kana ハマハラ, イズミ

Search repository
FUJIWARA, Akira

× FUJIWARA, Akira

WEKO 215

en FUJIWARA, Akira

Search repository
MORI, Michiyo

× MORI, Michiyo

WEKO 216

en MORI, Michiyo

Search repository
HAMAHARA, Izumi

× HAMAHARA, Izumi

WEKO 217

en HAMAHARA, Izumi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper, we examine what students learn through experiences as student teachers and school assistants in elementary schools. 51 students, taking the teacher training course of our university, are research participants and engage activities as student teachers and school assistants, intermittently spanning two years, in municipal schools of Fukuyama City. As data, we collect the records that they made of their experiences gained from those activities and analyze them using the qualitative method. Our findings are summarized as follows: (i) The students have taken to understand teaching from multiple perspectives which are required for teacher development, and to consider what abilities as teachers is necessary for themselves, (ii) they have taken to develop their understanding of children though activities as school assistants and of student teaching except for lessons, and to broaden and deepen their understanding of lessons , associating it with their understanding of children, ever developed through activities as mentioned above.
書誌情報 福山市立大学教育学部研究紀要
en : Bulletin of the Faculty of Education

巻 3, p. 111-121, 発行日 2015-02-28
出版者
出版者 福山市立大学教育学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2187-6347
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12609650
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 info:doi/10.15096/fcu_education.03.11
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:57:01.442053
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3