ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 福山市立大学教育学部研究紀要
  3. 第4巻

就学前後のSDQ得点に基づく子どもの行動傾向変化の類型化

https://doi.org/10.15096/fcu_education.04.01
https://doi.org/10.15096/fcu_education.04.01
8e469e9c-3fc9-41bc-9774-47d585694724
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoiku04_01imanaka.pdf kyoiku04_01imanaka.pdf (974.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-06-06
タイトル
タイトル 就学前後のSDQ得点に基づく子どもの行動傾向変化の類型化
言語 ja
タイトル
タイトル Patterns of change in children’s behavioral traits based on SDQ scores before and after entering school
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 transition to school
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 “child of concern”
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 follow-up survey
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Strengths and Difficulties Questionnaire
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15096/fcu_education.04.01
ID登録タイプ JaLC
著者 今中, 博章

× 今中, 博章

WEKO 288

ja 今中, 博章

ja-Kana イマナカ, ヒロフミ

en IMANAKA, Hirofumi

Search repository
伊澤, 幸洋

× 伊澤, 幸洋

WEKO 289

ja 伊澤, 幸洋

ja-Kana イザワ, ユキヒロ

en IZAWA, Yukihiro

Search repository
井上, 洋平

× 井上, 洋平

WEKO 290

ja 井上, 洋平

ja-Kana イノウエ, ヨウヘイ

en INOUE, Yohei

Search repository
高橋, 実

× 高橋, 実

WEKO 291

ja 高橋, 実

ja-Kana タカハシ, ミノル

en TAKAHASHI, Minoru

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of the present study was to clarify changing patterns in children’s behavioral traits before and after entering school. The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) was conducted to quantify the behavioral traits of children before and after entering school. The SDQ Scores data of 118 children were analyzed. Non-hierarchical cluster analysis revealed that the children should be categorized into 7 clusters. The characteristics of the each cluster were discussed in terms of SDQ Scores and the characteristics of children included in the each cluster. This suggests that each cluster is different from the others. And then, the meaning of patterns which were identified on the basis of the SDQ Scores was discussed in terms of the following issues. (1)Identified patterns could be helpful to clarify children’s behavioral traits that reflect individual differences before and after entering school. (2)Identified patterns could be helpful for childcare worker to predictively understand children’s behavioral traits and to take care of children based on such understanding.
言語 en
bibliographic_information ja : 福山市立大学教育学部研究紀要
en : Bulletin of the Faculty of Education

巻 4, p. 1-10, 発行日 2016-02-29
出版者
出版者 福山市立大学教育学部
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2187-6347
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12609650
item_10002_relation_14
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.15096/fcu_education.04.01
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:56:23.111955
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3