ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 福山市立大学教育学部研究紀要
  3. 第4巻

音楽科教師と音楽家における音楽指導観の比較研究

https://fcu.repo.nii.ac.jp/records/94
https://fcu.repo.nii.ac.jp/records/94
e03ac17a-1490-403e-a3fc-a3957f0d490c
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoiku04_03koyama.pdf kyoiku04_03koyama.pdf (2.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-06-06
タイトル
タイトル 音楽科教師と音楽家における音楽指導観の比較研究
タイトル
タイトル A comparative study on a view of music teaching in elementary school teachers and musicians
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 a View of Music Teaching
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Music Education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Elementary School Teachers
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Musicians
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Interview and Case Study
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 古山, 典子

× 古山, 典子

WEKO 298

古山, 典子

ja-Kana コヤマ, ノリコ

Search repository
瀧川, 淳

× 瀧川, 淳

WEKO 299

瀧川, 淳

ja-Kana タキカワ, ジュン

Search repository
KOYAMA, Noriko

× KOYAMA, Noriko

WEKO 300

en KOYAMA, Noriko

Search repository
TAKIKAWA, Jun

× TAKIKAWA, Jun

WEKO 301

en TAKIKAWA, Jun

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The aim of this paper is to compare elementary school teachers’ and musicians’ view of teaching music. Is there any difference between teaching music in school and as professional education? We believe that school teachers build the value of music in unique ways which hold their teaching.
Here, we’ll try to clarify the view of teaching music possessed by school teachers and musicians by interviewing them and through the method of case study.
The first part is the consideration of the interviews. We interviewed 4 interviewees. Two are school teachers and, others are concert pianists who also teach piano in university. The second part is case studies of grade six music class and university piano lesson.
From these considerations, we clarify that elementary school teachers take music as a means to nurture the sociality and learn cooperativeness. And observation of professional education will give indication to music education in school.
書誌情報 福山市立大学教育学部研究紀要
en : Bulletin of the Faculty of Education

巻 4, p. 21-32, 発行日 2016-02-29
出版者
出版者 福山市立大学教育学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2187-6347
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12609650
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 info:doi/10.15096/fcu_education.04.03
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:56:19.556264
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3