ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 福山市立大学教育学部研究紀要
  3. 第4巻

新設四年制大学における学生生活の充実感とキャリア発達およびメンタルヘルスとの関連(4)

https://doi.org/10.15096/fcu_education.04.05
https://doi.org/10.15096/fcu_education.04.05
b55a4e64-2b30-41c5-ac8a-180d1dcc7380
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoiku04_05takasawa.pdf kyoiku04_05takasawa.pdf (926.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-06-06
タイトル
タイトル 新設四年制大学における学生生活の充実感とキャリア発達およびメンタルヘルスとの関連(4)
言語 ja
タイトル
タイトル Study on relation of student well-being with career development and mental health in brand-new university(4)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 bland-new university
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 seniors
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 campus life
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 career development
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 mental health
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15096/fcu_education.04.05
ID登録タイプ JaLC
著者 高澤, 健司

× 高澤, 健司

WEKO 304

ja 高澤, 健司

ja-Kana タカサワ, ケンジ

en TAKASAWA, Kenji

Search repository
播磨, 俊子

× 播磨, 俊子

WEKO 305

ja 播磨, 俊子

ja-Kana ハリマ, トシコ

en HARIMA, Toshiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This questionnaire study investigated well-being among seniors at a brand-new university. There were both positively influenced and negatively influenced groups of students. The positively influenced group of students was 21% and the negatively group was 38%. They were analyzed in terms of relation between the influence and, ego identity, subjective adjustment and daily life skill using analysis of variance (ANOVA) .The results showed that positive image seniors had higher scores at self identity, existence of task and purpose, and information summation. And positively influenced group has kept high scores at identity and daily life skill from freshman to senior. It is suggested that existence of model is important for negatively influenced group.
言語 en
bibliographic_information ja : 福山市立大学教育学部研究紀要
en : Bulletin of the Faculty of Education

巻 4, p. 43-54, 発行日 2016-02-29
出版者
出版者 福山市立大学教育学部
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2187-6347
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12609650
item_10002_relation_14
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.15096/fcu_education.04.05
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:56:17.406490
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3