WEKO3
アイテム
児童期・青年期におけるこれからの生徒指導の検討 : 信頼関係から寛容と主体性を育む生徒指導
https://doi.org/10.15096/0000000098
https://doi.org/10.15096/0000000098b5070ad0-db1a-4b7f-a868-f8e1afb89676
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-06-06 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 児童期・青年期におけるこれからの生徒指導の検討 : 信頼関係から寛容と主体性を育む生徒指導 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Study on problems of student guidance on childhood and adolescence : Supporting student’s tolerance and independence from relationship of trust | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | student guidance | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | independence | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | relationship of trust | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | tolerance | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | peer counseling | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15096/0000000098 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Gaps and “Dialogue” : A Case Study on the Communication Structure between Zainichi-Koreans and Japanese in Contemporary Japanese Society | |||||
言語 | ja | |||||
著者 |
高澤, 健司
× 高澤, 健司× TAKASAWA, Kenji |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper is aimed to review problems of youth in Japan and suggest ways of student guidance in the future. Japanese youths who had problem behavior had poverty problem at 1950’s. Now, Japanese youths who have problems of relationship are influenced by social networking services(SNS)and electronic mails. It is found that Japanese youths tend to avoid sex behaviors because they feel them taking the trouble of doing. We should support students to develop independence and tolerance. It is showed that peer counseling program will support their relationship of trust. The students grow their independence and tolerance. | |||||
書誌情報 |
福山市立大学教育学部研究紀要 en : Bulletin of the Faculty of Education 巻 4, p. 63-68, 発行日 2016-02-29 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 福山市立大学教育学部 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12609650 | |||||
DOI | ||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||
識別子タイプ | DOI | |||||
関連識別子 | info:doi/10.15096/fcu_education.04.07 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |