ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 福山市立大学教育学部研究紀要
  3. 第5巻

新人教師の実践知の形成 : 福山市立大学教育学部卒業生を対象とした事例研究

https://fcu.repo.nii.ac.jp/records/121
https://fcu.repo.nii.ac.jp/records/121
2afb2f3e-257a-4bbe-8d97-a2f1969fb9e7
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoiku05_08fujiwara.pdf kyoiku05_08fujiwara.pdf (365.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-06-09
タイトル
タイトル 新人教師の実践知の形成 : 福山市立大学教育学部卒業生を対象とした事例研究
タイトル
タイトル The development of beginning teachers’ practical knowledge : A case study on graduates of the Faculty of Education, Fukuyama City University
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 beginning teachers
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 practical knowledge
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 narrative approach
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 focus group interview
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 case study
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル The Gaps and “Dialogue” : A Case Study on the Communication Structure between Zainichi-Koreans and Japanese in Contemporary Japanese Society
著者 藤原, 顕

× 藤原, 顕

WEKO 390

藤原, 顕

ja-Kana フジワラ, アキラ

Search repository
森, 美智代

× 森, 美智代

WEKO 391

森, 美智代

ja-Kana モリ, ミチヨ

Search repository
濵原, 泉

× 濵原, 泉

WEKO 392

濵原, 泉

ja-Kana ハマハラ, イズミ

Search repository
FUJIWARA, Akira

× FUJIWARA, Akira

WEKO 393

en FUJIWARA, Akira

Search repository
MORI, Michiyo

× MORI, Michiyo

WEKO 394

en MORI, Michiyo

Search repository
HAMAHARA, Izumi

× HAMAHARA, Izumi

WEKO 395

en HAMAHARA, Izumi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper, we explore the development of practical knowledge of beginning teachers through their experiences of the first-year teaching. Four teachers, who had taken the teacher training course of our university, are research participants. We try to compose the cases representing practical knowledge of the teachers, based on analyzing narrative data which was collected by focus group interviewing with them. Examining those cases, our findings are summarized as follows: (ⅰ) Beginning teachers’ guidances to demand self-control from children can be in the background of a teacher-centered approach that they tend to adopt, (ⅱ) their dispositions to reflect on the practical judgment can lead to their deliberate practice, (ⅲ) their effort to create classroom routines can arise from their intention to manage difficult classroom situations, (ⅳ) their reality shock can be caused by differences of the situations where they develop their practical knowledge, that is through pre-service training or through in-service experience.
書誌情報 福山市立大学教育学部研究紀要
en : Bulletin of the Faculty of Education

巻 5, p. 83-94, 発行日 2017-02-28
出版者
出版者 福山市立大学教育学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2187-6347
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12609650
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 info:doi/10.15096/fcu_education.05.08
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:55:14.194704
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3