Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2025-03-10 |
タイトル |
|
|
タイトル |
子育て世代包括支援センターとの連携による大学発アートを取り入れた予防的教育 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
University-based Preventative Education Incorporating Art in Collaboration with the Child-rearing Generation Comprehensive Support Center |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題 |
アート |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題 |
ケア |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題 |
個人の内省 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題 |
アイデンティティ |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題 |
幸福感 |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題 |
Art |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題 |
Care |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題 |
personal reflection |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題 |
identity well-being |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
正保, 正惠
渋谷, 清
古山, 典子
上山, 瑠津子
山内, 加奈子
田中, 直美
渡邉, 真帆
弘田, 陽介
|
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
SHOUHO, Masae |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
SHIBUYA, Kiyoshi |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
KOYAMA, Noriko |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
UEYAMA, Rutsuko |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
YAMAUCHI, Kanako |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
TANAKA, Naomi |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
WATANABE, Maho |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
HIROTA, Yosuke |
|
|
言語 |
en |
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
今回の実践の下敷きにしたのは,Geoffrey Crossick, Patrycja Kaszynska (2022)『芸術文化の価値とは何かー個人や社会にもたらす変化とその評価』である。大学に市井の人々が集まり,議論や一緒に楽しむ機会を上手に作っている場所はまだ多くはないだろう。Art & Careに関心を持つ教員がそれぞれの専門を生かしながら,妊婦やその夫,育児中の親たちに向けて内容を吟味し,連続講座を開いた。広報にはネウボラ推進課の支援を受け,大学と地域の行政が連携した異分野グループよるパイロット的ワークショップの参加者の感想においてThe AHRC Cultural Value Project の研究成果に基づく「個人の内省」,「アイデンティティ」,「主観的幸福感」などの効果がみられた。地域の妊娠中の女性及び家族支援を行っていくという機会をさらに増やし,大学側の変革をも生み出しながら幸福をともに追求していく姿を求め,市民に真の学びを提供していくことに大きな意味が見出された。 |
|
言語 |
ja |
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
The practical exercise was based on Geoffrey Crossick and Patrycja Kaszynska (2022) ‘What is the value of art and culture? - The changes it brings to individuals and society and how they are evaluated’. There are probably not many places where people gather at university and successfully create opportunities for discussion and enjoyment together. Faculty members interested in Art & Care carefully examined the content for expectant mothers, their husbands and parents raising children, and held a series of lectures, making use of their respective expertise. With the support of the Neuvola Promotion Division, the university and local government collaborated to hold a pilot workshop for participants from different fields. The results of the AHRC Cultural Value Project showed positive effects in terms of ‘personal reflection’, ‘identity’ and ‘subjective well-being’. The university was seen as providing genuine learning opportunities for its citizens, as they pursued well-being together. |
|
言語 |
en |
bibliographic_information |
ja : 福山市立大学教育学部研究紀要
en : Bulletin of the Faculty of Education
巻 13,
p. 49-59,
発行日 2025-02-28
|
出版者 |
|
|
出版者 |
福山市立大学教育学部 |
|
言語 |
ja |
item_10002_source_id_9 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2187-6347 |
item_10002_source_id_11 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12609650 |
item_10002_relation_14 |
|
|
関連タイプ |
isIdenticalTo |
|
|
識別子タイプ |
DOI |
|
|
関連識別子 |
doi.org/10.15096/fcu_education.13.07 |
フォーマット |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
application/pdf |
|
言語 |
ja |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |