WEKO3
アイテム
北京冬季オリンピック・パラリンピックボランティアの英語手話能力協同育成メカニズム研究
https://doi.org/10.15096/0002000149
https://doi.org/10.15096/0002000149d6e18f46-42f9-4c8c-81f3-13c4ae1527a8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-06-25 | |||||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||||
タイトル | 北京冬奥残奥志愿者英语手语能力协同培养机制研究 | |||||||||||||||||||||||
言語 | zh-cn | |||||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||||
タイトル | A Study on the Coordinated Sign Language Training System of Volunteers of Beijing 2022 Olympic and Paralympic Winter Games | |||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||||
タイトル | 北京冬季オリンピック・パラリンピックボランティアの英語手話能力協同育成メカニズム研究 | |||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||||||||
言語 | zho | |||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||
言語 | zh-cn | |||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||
主題 | 北京冬奥残奥 | |||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||
言語 | zh-cn | |||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||
主題 | 可持续发展 | |||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||
言語 | zh-cn | |||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||
主題 | 奥运遗产 | |||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||
言語 | zh-cn | |||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||
主題 | 奥运志愿者 | |||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||
言語 | zh-cn | |||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||
主題 | 手语培训 | |||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||
言語 | zh-cn | |||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||
主題 | 协同机制 | |||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||
主題 | Beijing 2022 Olympic and Paralympic Winter Games | |||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||
主題 | sustainable development | |||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||
言語 | eo | |||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||
主題 | Olympic legacy | |||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||
主題 | Olympic volunteers | |||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||
主題 | sign language training | |||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||
主題 | coordinated system | |||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||
主題 | 北京冬季オリンピック・パラリンピック | |||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||
主題 | 持続可能な発展 | |||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||
主題 | オリンピックの遺産 | |||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||
主題 | オリンピックボランティア | |||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||
主題 | 手話の訓練 | |||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||
主題 | 協調メカニズム | |||||||||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||||||||
ID登録 | 10.15096/0002000149 | |||||||||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||||||||
著者 |
付, 継林
× 付, 継林
× 王, 珍珍
× 劉, 鴻宇
|
|||||||||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||||||||
内容記述 | 从可持续发展和奥运遗产视角,以“协同学”为理论,阐释河北省冬奥残奥背景下英语手语志愿者人才协同培养的关键要素,建立残奥志愿者英语手语能力协同培养模型,揭示志愿者英语手语能力培养的协同规律、协同机制,为充分发挥志愿者及志愿服务这一奥运遗产的价值,促成可持续发展,具有一定的理论和实践借鉴意义。 | |||||||||||||||||||||||
言語 | zh-cn | |||||||||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||||||||
内容記述 | From the perspective of sustainable development and Olympic legacy, with synergetics as its theoretical framework, this study proposes a macro framework of the sign language competence of coordinated training system of volunteers of Beijing 2022 Olympic and Paralympic Winter Games, which merges the key components in the coordinated training system. It reveals the coordinated training rules, playing a significant role in motivating volunteers’ values as the Olympic legacy practically and theoretically. | |||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||||||||
内容記述 | 持続可能な発展と五輪遺産の視点から、「協同学」を理論として、河北省冬季オリンピック·パラリンピックの背景における英語手話ボランティア人材の協同育成の重要な要素を説明し、パラリンピックボランティアの英語手話能力の協同育成モデルを確立し、ボランティアの英語手話能力育成の協同規律、協同メカニズムを明らかにする。ボランティアとボランティア活動というオリンピックの遺産の価値を十分に発揮し、持続可能な発展を促進するには理論と実践の意義がある。 | |||||||||||||||||||||||
bibliographic_information |
zh-cn : 语言文化比较研究 en : Comparative Study of Language and Culture ja : 語言文化比較研究 巻 3, p. 98-104, 発行日 2022-12-01 |
|||||||||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||||||||
出版者 | 白帝社 | |||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||
item_10001_source_id_9 | ||||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||||||||||||
収録物識別子 | 2185-7679 | |||||||||||||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||||||||||||||
言語 | zh-cn | |||||||||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |