ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 福山市立大学教育学部研究紀要
  3. 第2巻

発達障害のある子どもが在籍する中学校通常学級における授業の分析 : 社会文化的アプローチ

https://doi.org/10.15096/fcu_education.02.02
https://doi.org/10.15096/fcu_education.02.02
0f1eabc7-1fab-4c8b-9caa-53e9b7843c3b
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoiku02_02imanaka.pdf kyoiku02_02imanaka.pdf (360.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-06-02
タイトル
タイトル 発達障害のある子どもが在籍する中学校通常学級における授業の分析 : 社会文化的アプローチ
言語 ja
タイトル
タイトル An analysis of classroom discourse in the regular junior high school mathematics class on a sociocultural approach
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 regular classroom
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 student with developmental disabilities
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 classroom discourse
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 sociocultural approach
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15096/fcu_education.02.02
ID登録タイプ JaLC
著者 今中, 博章

× 今中, 博章

WEKO 111

ja 今中, 博章

ja-Kana イマナカ, ヒロフミ

en IMANAKA, Hirofumi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of the present study was to clarify how a student with developmental disabilities interacted with the teacher and the other students in a regular class on a sociocultural approach. A 2nd grade mathematics class in the regular junior high school was observed and recorded on video. An analysis of the video illustrated the process as follows : (1) The speech and behavior of the student with developmental disabilities out of the task context which was introduced by the teacher made his difficulties recognizable to himself and the other participants. This might increase his inner conflict.(2) The participants’ supports help the student with developmental disabilities to interact with them in the task context. (3) There is a possibility that conflict will occur between the student with developmental disabilities and other participants.
言語 en
bibliographic_information ja : 福山市立大学教育学部研究紀要
en : Bulletin of the Faculty of Education

巻 2, p. 11-18, 発行日 2014-02-28
出版者
出版者 福山市立大学教育学部
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2187-6347
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12609650
item_10002_relation_14
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.15096/fcu_education.02.02
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:58:34.763695
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3