WEKO3
アイテム
新設四年制大学における学生生活の充実度とキャリア発達およびメンタルヘルスとの関連(2)
https://fcu.repo.nii.ac.jp/records/49
https://fcu.repo.nii.ac.jp/records/4948c48179-3b86-405a-9d53-3ec6ddcd581d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-06-02 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 新設四年制大学における学生生活の充実度とキャリア発達およびメンタルヘルスとの関連(2) | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Study on relation of student well-being with career development and mental health in brand-new University (2) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | bland-new university | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | sophomores | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | campus life | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | career development | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | mental health | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
高澤, 健司
× 高澤, 健司× 播磨, 俊子× TAKASAWA, Kenji× HARIMA, Toshiko |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This questionnaire study investigated well-being among sophomores at a brand-new university. There were both positively influenced and negatively influenced group of students. The positively influenced group of students was 21% and the negatively group was 38%. Each group was analyzed in terms of relation between the influence and career exploration, ego identity, subjective adjustment and daily life skill with Analysis of Variable (ANOVA) .The results showed that positive image sophomores had high score at self exploration, existence of task and purpose, feelings of acceptance and trust, self identity, social identity, readership, information summation and positive thinking. And they were compared with freshmen by t-test. The sophomores had high score at environment exploration, sense of sameness and continuity, identity for others, self esteem. It is showed that establishment of task is important for students in the first year at university. | |||||
書誌情報 |
福山市立大学教育学部研究紀要 en : Bulletin of the Faculty of Education 巻 2, p. 51-56, 発行日 2014-02-28 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 福山市立大学教育学部 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2187-6347 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12609650 | |||||
DOI | ||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||
識別子タイプ | DOI | |||||
関連識別子 | info:doi/10.15096/fcu_education.02.06 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |