WEKO3
アイテム
教員養成課程における算数・数学教育観の変容 : 選択必修科目「算数」を通して
https://doi.org/10.15096/fcu_education.04.02
https://doi.org/10.15096/fcu_education.04.021afaee49-2e15-47e4-9bd7-e99725e46d07
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-06-06 | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | 教員養成課程における算数・数学教育観の変容 : 選択必修科目「算数」を通して | |||||
| 言語 | ja | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | Changes in thought concerning mathematics education in teacher training courses : A required elective regarding "Arithmetic" | |||||
| 言語 | en | |||||
| 言語 | ||||||
| 言語 | jpn | |||||
| キーワード | ||||||
| 言語 | en | |||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | Teacher training course | |||||
| キーワード | ||||||
| 言語 | en | |||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | Thought about arithmetic and mathematics education | |||||
| キーワード | ||||||
| 言語 | en | |||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | Required elective subjects | |||||
| キーワード | ||||||
| 言語 | en | |||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | Arithmetic | |||||
| 資源タイプ | ||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
| ID登録 | ||||||
| ID登録 | 10.15096/fcu_education.04.02 | |||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||
| 著者 |
太田, 直樹
× 太田, 直樹 |
|||||
| 抄録 | ||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||
| 内容記述 | Determining how to approach education of subjects in teacher training courses is key to ensuring that students receive a quality elementary school education; nevertheless, research regarding this topic is limited. This study proposes a new approach to mathematics education in teacher training courses based on an examination of students from three different perspectives: (1) mathematics background, (2) children’s mathematics recognition, and (3) teaching methodology. A concrete instructional plan is proposed to assist students in obtaining a solid mathematics background; in addition, the researcher investigates the instructional plan’s effect on learners’ mathematics understanding through the analysis of a questionnaire that was administered to students. The findings reveal a shift among students in recognizing the importance of obtaining a strong mathematics background. | |||||
| 言語 | en | |||||
| bibliographic_information |
ja : 福山市立大学教育学部研究紀要 en : Bulletin of the Faculty of Education 巻 4, p. 11-20, 発行日 2016-02-29 |
|||||
| 出版者 | ||||||
| 出版者 | 福山市立大学教育学部 | |||||
| 言語 | ja | |||||
| item_10002_source_id_9 | ||||||
| 収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
| 収録物識別子 | 2187-6347 | |||||
| item_10002_source_id_11 | ||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||
| 収録物識別子 | AA12609650 | |||||
| item_10002_relation_14 | ||||||
| 関連タイプ | isIdenticalTo | |||||
| 識別子タイプ | DOI | |||||
| 関連識別子 | https://doi.org/10.15096/fcu_education.04.02 | |||||
| フォーマット | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | application/pdf | |||||
| 出版タイプ | ||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||