ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 福山市立大学教育学部研究紀要
  3. 第4巻

教員養成課程における算数・数学教育観の変容 : 選択必修科目「算数」を通して

https://fcu.repo.nii.ac.jp/records/93
https://fcu.repo.nii.ac.jp/records/93
1afaee49-2e15-47e4-9bd7-e99725e46d07
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoiku04_02ohta.pdf kyoiku04_02ohta.pdf (5.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-06-06
タイトル
タイトル 教員養成課程における算数・数学教育観の変容 : 選択必修科目「算数」を通して
タイトル
タイトル Changes in thought concerning mathematics education in teacher training courses : A required elective regarding "Arithmetic"
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teacher training course
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Thought about arithmetic and mathematics education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Required elective subjects
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Arithmetic
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 太田, 直樹

× 太田, 直樹

WEKO 296

太田, 直樹

ja-Kana オオタ, ナオキ

Search repository
OHTA, Naoki

× OHTA, Naoki

WEKO 297

en OHTA, Naoki

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Determining how to approach education of subjects in teacher training courses is key to ensuring that students receive a quality elementary school education; nevertheless, research regarding this topic is limited. This study proposes a new approach to mathematics education in teacher training courses based on an examination of students from three different perspectives: (1) mathematics background, (2) children’s mathematics recognition, and (3) teaching methodology. A concrete instructional plan is proposed to assist students in obtaining a solid mathematics background; in addition, the researcher investigates the instructional plan’s effect on learners’ mathematics understanding through the analysis of a questionnaire that was administered to students. The findings reveal a shift among students in recognizing the importance of obtaining a strong mathematics background.
書誌情報 福山市立大学教育学部研究紀要
en : Bulletin of the Faculty of Education

巻 4, p. 11-20, 発行日 2016-02-29
出版者
出版者 福山市立大学教育学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2187-6347
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12609650
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 info:doi/10.15096/fcu_education.04.02
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:56:20.695828
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3