ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 福山市立大学教育学部研究紀要
  3. 第5巻

教職課程の学生にみられる子どもの数理認識に関する理解

https://doi.org/10.15096/fcu_education.05.01
https://doi.org/10.15096/fcu_education.05.01
768844d9-05fa-4340-bb41-d14386211279
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoiku05_01ohta.pdf kyoiku05_01ohta.pdf (378.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-06-09
タイトル
タイトル 教職課程の学生にみられる子どもの数理認識に関する理解
言語 ja
タイトル
タイトル Students’ thinking about the mathematical perception of children
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 mathematical perception of children
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 arithmetic instruction method
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teacher training course
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 students’ thinking
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15096/fcu_education.05.01
ID登録タイプ JaLC
著者 太田, 直樹

× 太田, 直樹

WEKO 372

ja 太田, 直樹

ja-Kana オオタ, ナオキ

en OHTA, Naoki

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In a society that is expecting the “2030 problem,” the educational field is also expected to undergo changes. Therefore, it is necessary to reexamine the subject of education in teacher training colleges for the improvement of school education. However, limited research has been conducted on teacher training colleges. This study discusses the perception of students regarding the mathematical recognition of children using the inventory survey method. The study results revealed that it is difficult to determine the mathematical recognition of children. Furthermore, it was observed that students’ knowledge of arithmetic is problematic, and this is reflected in their erroneous notions.
言語 en
bibliographic_information ja : 福山市立大学教育学部研究紀要
en : Bulletin of the Faculty of Education

巻 5, p. 1-9, 発行日 2017-02-28
出版者
出版者 福山市立大学教育学部
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2187-6347
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12609650
item_10002_relation_14
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.15096/fcu_education.05.01
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:55:30.426100
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3