ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 福山市立大学教育学部研究紀要
  3. 第13巻

中国の就学前教育における子どもの「主体性」の育成に関する考察:「3~6歳児の学習と発達ガイドライン」の計量テキスト分析による

https://fcu.repo.nii.ac.jp/records/2000100
https://fcu.repo.nii.ac.jp/records/2000100
fe45992b-b14e-4956-8050-ffcf9f725604
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoiku13_02imanaka.pdf kyoiku13_02imanaka.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-03-10
タイトル
タイトル 中国の就学前教育における子どもの「主体性」の育成に関する考察:「3~6歳児の学習と発達ガイドライン」の計量テキスト分析による
言語 ja
タイトル
タイトル The Development of Children's “Subjectivity” in Preschool Education in China : A Quantitative Text Analysis of the “Guidelines for Learning and Development of Children Aged 3 to 6”
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 就学前教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 中国
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 主体性
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 3-6歳児童学習と発達指南
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 テキストマイニング
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 preschool education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 China
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 subjectivity
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Guidelines for Learning and Development of Children Aged 3 to 6
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 text mining
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 今中, 博章

× 今中, 博章

ja 今中, 博章

ja-Kana イマナカ, ヒロフミ

Search repository
劉, 郷英

× 劉, 郷英

ja 劉, 郷英

ja-Kana リュウ, キョウエイ

Search repository
上山, 瑠津子

× 上山, 瑠津子

ja 上山, 瑠津子

ja-Kana ウエヤマ, ルツコ

Search repository
池田, 明子

× 池田, 明子

ja 池田, 明子

ja-Kana イケダ, アキコ

Search repository
高澤, 健司

× 高澤, 健司

ja 高澤, 健司

ja-Kana タカサワ, ケンジ

Search repository
著者(英)
姓名 IMANAKA, Hirofumi
言語 en
著者(英)
姓名 LIU, Xiangying
言語 en
著者(英)
姓名 EYAMA, Rutsuko
言語 en
著者(英)
姓名 IKEDA, Akiko
言語 en
著者(英)
姓名 TAKASAWA, Kenji
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究の目的は,中国の「3~6歳児の学習と発達ガイドライン」の特徴を,とりわけ,子どもの「主体性」の観点から明らかにし,それを踏まえて,中国の就学前教育における子どもの「主体性」の育成について考察することであった。「ガイドライン」のテキストを分析対象とした計量テキスト分析の結果を踏まえ,次の考察がなされた。(1) 「主体性」や「主体」の語は抽出されなかったが,関連するいくつかの語が抽出されたことから,「ガイドライン」は子どもの「主体性」を尊重し,育むことを重視していることが考察された。(2) 階層的クラスター分析の結果から,「ガイドライン」の文中には,子どもの「主体性」を育むうえでの留意事項が含まれており,教師や保護者にとって,まさに手引き的な内容を「ガイドライン」は含むことが考察された。(3)子どもの「主体性」の2つの側面の育成に関することが,それぞれ「社会」領域と「芸術」領域に含まれていることが考察された。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aimed to clarify the characteristics of China’s “Guidelines for Learning and Development of Children Aged
3 to 6,” especially from the perspective of children’s “subjectivity,” as well as to explore the cultivation of children’s subjectivity in preschool education in China based on these findings. The following conclusions are the results derived from a quantitative text analysis of the “Guidelines” text: (1) Several related terms were identified, even though the terms “subjectivity” and “subject” were not extracted, which suggests that the “Guidelines” emphasize the significance of respecting and nurturing children’s subjectivity. (2) Hierarchical cluster analysis indicated that the “Guidelines” include considerations essential for fostering children’s subjectivity, which serves as a practical guide for teachers and parents. (3) The development of two aspects of children’s subjectivity was found to be addressed within the “social” and “artistic”domains.
言語 en
bibliographic_information ja : 福山市立大学教育学部研究紀要
en : Bulletin of the Faculty of Education

巻 13, p. 1-11, 発行日 2025-02-28
出版者
出版者 福山市立大学教育学部
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2187-6347
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12609650
item_10002_relation_14
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 doi.org/10.15096/fcu_education.13.02
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
言語 ja
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-10 06:57:43.141829
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3